0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte. Aşağı İn :)
Sayfa 1
Konu: Eşler Arası Cinsel Yararlanma  (Okunma Sayısı: 708 Kere Okundu.)
« : Mayıs 31, 2013, 10:42:03 ÖS »
Avatar Yok

Asortik Hatun
*
Üye No : 3762
Nerden : İzmir
Cinsiyet : Bayan
Konu Sayısı : 13388
Mesaj Sayısı : 22 841
Karizma = 58066


FAYDALANMA (İstimta) çeşitlen konusuna başlamadan önce bu alanda yaygın olan bazı asılsız varsayımların açığa kavuşturulması ge*rekiyor. Yine kişinin sevap aldığı salih bir amel olması itibariyle helal olan cinsel münasebette bulunulduğunda müslüman erkek ve kadının alacağı sevabı açıklamak gerekiyor. Ve yine sevgi duygusuyla faydalanma türleri arasındaki tekamül yönlerini de açıklamak gerekiyor.

Birinci olarak: Temiz faydalanmayı ku§atan ve peşine düşen asılsız varsayımlar:

Çeşitli faktörlerin etkisiyle uzun süren gerileme devirlerinde Allah'ın şeriatının yerine tahrifi yerleştiren sapıklık perdesini gidermek gerekir. Bu faktörlerden birisi, bir taraftan bidat ruhbanlığın etkisiyle sızan bazı sapık tasavvuf okulları, diğer taraftan kadim şark felsefesidir. Bu tahrif, zühd ve iffet elbisesine bürünen şüpheler ve tasavvurlar ortaya çıkarttı. Fakat bu al*datıcı bir zühd, asılsız bir iffet idi. Bu düşünceler cinsel faydalanma konusu*nu küçümsüyor ve ondan uzak kalıyordu. Adeta bu düşünceye göre erkek ve kadınların mükerrem oluşuna bu yakışmazdı. Cinsel ilişki neslin gereği yapılması gerektiğinde ise yıkanmak için suyun bulunması kaydıyla utanma ve tereddüt içerisinde olmalıydı. Şimdi bu varsayımların dayandığı şüphele*ri izale etmeye çalışalım:

Birinci varsayım: Cinsel ilişki sadece çocuk istemiyle yapılır:

İlahi şeriatlarda cinsel ilişkinin evlilikle ve çocuk yaparak ailenin olu*şumuyla bağlantı kurulmasının cinsel ilişkinin sadece nesil isteme ve neslim türünü koruma için meşru kılındığ varsayımına yardımcı olmuştur. Bu varsayıma göre cinsel ilişki sadece bu hedefi gerçekleştirmeye teşvik için ko*nulmuştur. Ne var ki, bu düşüncede olan kimseler, hayvanlarda muayyen mevsimlerde türlerini korumaları için cinsel dürtünün harekete geçmesini gözardı etmişlerdir. Hayvanlar bu mevsimlerin dışında cinselliği hissetmez*ler ve cinsel ilişkide bulunmaya kalkışmazlar. Bu dürtünün insanlarda da böyle olması gerekseydi Allah Teala hayvanda olduğu gibi bu dürtüyü in*sanda da böyle yaratırdı. Şöyle diyebilirler: Allah, bu fazlalıkla -yani üreme döneminin dışındaki cinsel arzuyla- insanı imtihan ederek, itaat mı isyan mı edeceğine bakmıştır. Eğer dinin emirleri insanı bu imtihana karşı sabretme*ye teşvik etse ve hamilelik gerçekleştikten sonra doğum oluncaya kadar cin*sel ilişki isteğinden uzak durmayı emretse bu sözü makbul kabul etmek mümkündür. Fakat, vakıa bunun tam tersine olup şeriatımızda yakından ya da uzaktan buna işaret eden tek bir nass bile yoktur. Aksine her şartta fayda*lanma gayesiyle cinsel ilişkide bulunmaya müsamaha gösteren birçok Kur'an ve sünnet nasslan vardır. Hatta Ramazan ayı gecelerinde bile... Alla-hu Teala şöyle buyuruyor:

"Oruç gecesi, kadınlarınıza yaklaşmak, size helal kılındı. Onlar sizin elbisenizdir, siz de onların elbisesisiniz. Allah, sizin kendinize yazık etmekte olduğunuzu bildi ve tövbenizi kabul edip sizi affetti. Artık onlara şimdi yaklaşın ve Allah'ın sizin için yaz(ıp takdir etmiş ol)du- ğunu arayın." (Bakara, 187).

Önceleri Ramazan ayında cinsel ilişkide bulunma yasaktı. Bu yasağa karşı çeşitli ihlaller oldu. Bunun üzerine bu âyetle izin verildi.

Sahabelerin ilk Ramazan gecelerinde cinsel ilişkide bulunmaları çocuk yapmak olmaksızın sayılı günlerin dışına ertelenemez miydi? Biz değerli sahabelerde sadır olan bu hatanın cinsel zevkte bulunma gayesiyle olduğunu sanıyoruz. Yine Allahu Tealanın cinsel ilişkide bulunmaya çok düşkün olan kullarına şefkatinden dolayı haram olan bu yasağı helal kıldığını sanıyoruz. Bazı nasslar var ki cinsel ilişkide bulunmaya müsamaha gösterme sınırın*dan kalmayıp daha da ileri giderek teşvik ediyor. Bazı nasslar da var ki bu sı*nırı da aşarak cinsel ilişkiyi artırmaya ve cazibeli yapmaya çağırıyor. Biz burada cinsel zevki yerine doğru koyan bir nassı düşünmekle yetineceğiz. Bu hadis daha önceden de birkaç kez geçmişti:

Ebu Zer'den: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyuruyor: 'Sizden birinin karısıyla cima etmesi sadakadır'. Dediler ki: 'Ey Allah'ın Rasulü! Bizden biri şehvetini giderse ona ecir olur mu?[998] Rasulullah: 'Haramda giderseydi günah olmaz mıydı? Aynı şekilde helalde giderirse ona ecir vardır', buyurdu.

Nebevi tevcihi düşünelim. Bu, kişinin fiilinden dolayı sevap aldığı sa-lih amellerden olması itibariyle helal cinsel ilişkide bulunmaya bir ikramdır. Sonra sahabelerin sadakatlerini ve güzel anlayışlarını düşünelim. Sahabeler cinsel ilişkide bulunmayı -çoğu zaman- faydalanma olan hedefinden saptır*mışlardır; nebevi tevcihi fıtrata uzak bir şekilde yorumlayarak şöyle deme*diler: 'Rasulullah kıyamet günü diğer ümmetlere karşı öğünmeyi gerçekleş*tirmek için burada çocuk istemeyi ve zürriyetin çokluğunu kasdetmiştir." Nitekim şu hadisde bu varid olmuştur:

Ma'kal b. Yesar'dan: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: 'Se*vimli ve doğurgan olanlarla evleniniz. Şüphesiz ki ben sizin çokluğunuzla övünürüm."[999]

Aksine şöyle demişlerdir: "Bizden biri şehvetini giderirse.. Üçüncü olarak Rasulullah'm, cinsel ilişkide bulunmanın insanın fıtri durumlardan olduğunu nasıl vurguladığını düşünelim. Dinin görevi, bu fıtrata karşı diren*me değildir. Aksine bunun helal çerçeve içerisinde doymasını tanzim et*mektir. Müslüman erkek ve kadın sınırları içerisinde durarak bu tanzime uyarsa, salih amelle Allah'a yaklaşır ve aynı zamanda faydalanmanın en gü*zel biçimiyle faydalanır.

Özetleyecek olursak İslam, evlilik ilişkilerinin daima faydalanma, ba*zen de çocuk isteme şeklinde olduğunu tesbit ediyor. Bu sebeple yedinci bö*lümde de açıklayacağımız gibi cinsel zevki yerine getiren Rasulullah'ı örnek ve insanların en iyi muallimi olarak görmekten bir gariplik hissetmiyoruz.

İkinci varsayım: Hayızlı kadınla ilişkide bulunmaktan çekinme:

Bu varsayım birinci varsayımla bağlantılıdır. Hatta görüşümüze göre onun kesin bir sonucudur. İlişkide bulunmakla çocuk istemekten başka bir şey kasdedilmiyorsa, hayız süresince cima yapmanın yasak olmasına ek olarak hayızlı kadın erkeğin tohumunu almaya hazır değildir. Böyle olunca hafif ilişkiye gerek yoktur. Çünkü bu durumda sadece faydalanma olacaktır. Bundan mü'min erkek ve mü'min kadının uzak durması gerekir. Bu varsayı*mın tesbit edilmesine şu zayıf hadis yardımcı olmuştur:

Muaz b. Cebel'den: "Rasulullah'a, adamın karısı hayızlı iken ondan kendisine neyin helal olacağını sordum. Rasulullah: İzann üst tarafı. Bun*dan da uzak durmak daha iyidir', buyurdu."[1000]

Bu hadis birçok sahih hadisle çelişiyor. Biz burada bu hadislerden birine işaret etmekle yetineceğiz. Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: "cima hariç her şeyi yapın."[1001]

Üçüncü varsayım: Cinsel ilişkide bulunmayı hayayla yapma: Bu önceki gibi birinci varsayımla bağlantılıdır.

Gaye çocuk istemeden başka bir şey olmayınca bu da erkeğin tohumu-•nun kadının rahmine atılmasıyla gerçekleşir. İlişkide bulunma edepli şekil*de olmalıdır. Yani avret yerlerini asgari açmakla ve en az miktar da görmek*le. Bu sebeple cinsel ilişkinin vacip olmasa da efdal olanı gece karanlığından tamamlanması. Eşlerin hayasının zedelenmemesi için bu en iyi olanıdır. Bu iş gündüz vuku bulursa eşlerin tamamen soyunmamaları ve birbirlerinin av*ret yerlerini görmemeleri için örtünmeleri ya da gözlerini çevirmeleri gere*kir. Her halükârda bu işin sessizce ya da en az konuşma ile yapılması gerekir. Bu düşünceyi içeren birçok yaygın zayıf hadis vardır. Bunlardan bazıları:

Ebu Hureyre'den: "Rasulullah şöyle buyurmuşlardır: 'Sizden biri aile*sine yaklaştığı zaman örtünsün. Eğer örtünmezse melekler haya eder, çıkar ve şeytan gelir. Aralarında çocuk varsa şeytanın onda payı vardır."[1002]

İbn Mes'ud'dan: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: 'Sizden biri ailesine geldiğinde örtünsün, iki eşeğin soyunduğu gibi soyunmasın."[1003]

Aişe (r.a.)'dan: "Rasulullah'ın avret yerine kesinlikle bakmadım ve gör*medim."[1004]

Yine bir grup mevzu hadis de yaygındır. Bunlardan bazıları:

İbn Abbas'tan: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: 'Sizden biri ailesi ya da cariyesiyle cima ederse fercine bakmasın. Çünkü bu körlüğe sebep olur."[1005]

Ebu Hureyre'den: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: 'Sizden biri cima ederse ferce bakmasın. Çünkü bu körlüğe sebep olur. Sözü çoğaltmasın çünkü bu dilsizliğe sebep olur."[1006]

Bu zayıf ve mevzu hadisler, sahih hadislerler çelişiyor. Biz burada bir hadisi zikretmekle yetiniyoruz:

Hakim babasından rivayetle diyor ki: "Dedim ki: ey Allah'ın Rasulü! Avret yerlerimizi kimden sakınacağız kimden sakınmayacağız?' Rasulul*lah: 'Hanımın ve elinin altında bulunandah hariç, herkesten koru', buyur*du."[1007]

İbn Hazım diyor ki: "Bazı cahil kimselerin ferce-cima yapmayı mubah görmelerine rağmen ona bakmayı yasaklamaları garip bir şeydir. Bu hususta şu âyeti kerime yeterlidir: 'Onlar namuslarını korurlar. Ancak eşleri, yahut ellerinin sahip olduğu (cariyeler) hariç (bunlarla ilişkilerinden dolayı da) onlar kınanmazlar..."[1008]

Dördüncü varsayım: Kızların sünnet edilmesinin gerekliliği:

Uzun yıllardan beri bazı İslam ülkelerinde kızların sünnet edilmesinin gerekli olduğu görüşü yaygın hale gelmiştir. Adeta kızların sünnet edilmesi İslam'ın farzlarından biri sayılmıştır. Gözardı edilmesi durumunda kız için eksiklik ve ar kabul edilmiş, olması durumunda ise onun için bir şeref kabul edilmiştir. Bunların hepsi varsayımdır. Bu varsayımı destekleyen şu zayıf hadis de yaygındır:

Şeddad b. Evs'den: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: 'Sünnet olma erkek için sünnet, kadın için şereftir.[1009]

Kızların sünnet olması meselesinin hakikatine gelince, bu, cahiliyede arapların geleneklerinden biriydi. İslam gelince kadın ve erkeğin üzerindeki etkisini hafifletecek ve cinsel faydalanma haklarını koruyacak şartlar koy*du.

Ümmü Atıyye el-Ensari'den: "Kadının biri Medine'de sünnet oluyordu. Rasulullah ona: 'Aşırı gitme. Çünkü bu, kadın için daha değerli, koca için daha sevimlidir', buyurdu." (Taberani'nin rivayetinde[1010] Azaltma, aşırı git*me. Çünkü bu, yüz için daha parlak, koca için daha sevimlidir.)"[1011]

İbn Hacer diyor ki: (... Alimlerin çoğunun görüşüne göre kızın sünnet olması vacip değildir..." Sünnet erkekler için sünnet, kadınlar için şereftir"

hadisine gelince bu sabit olmamıştır. Çünkü ravilerinden biri Haccac b. Ertaî olup bununla delil getirilmez.[1012]

Şeyh Seyyid Sabık, Fıkh-ı Sünne'sinde diyor ki: Kadının sünnet olması konusundaki hadisler zayıf olup amel etmek doğru olmaz.[1013]

İkinci olarak: Helal olan faydalanma çeşidi salih bir amel olup müslüman erkek ve kadın sevap alır:

Evlilik, sadece çocuk edinmek için değildir. Aksine bu -daha önceden de sonradan da- helal faydalanma için meşru kılınmıştır. Bu faydalanma ço*cuk edinmeksizin de yapılabilir ve meşru bir durumdur. Hatta bu Peygambe*rimiz (s.a.v.)'in sünnetidir. Yine bu failine ecir getiren mendup bir iştir. Nitekim bölümün başında "Sizden birinin cima yapması sadakadır" sahih hadisi geçmişti. Sonra evlilik ilişkisi çeşitli dereceleriyle birlikte dünya hayatının metaıdır. Yüce Allah şöyle buyuruyor:

"Kadınlardan, oğullardan, kantarlarca yığılmış altınlardan ve ekin*lerden gelen zevklere aşırı düşkünlük, insanlara süslü (cazibeli) gösterildi. Bunlar sadece dünya hayatının metaıdır. Asıl varılacak güzel yer, Allah'ın yanıdır." (Al-i İmran, 14).

Belki de âyeti kerime, dünya hayatının en iyi metaı olan cinsel metaya (zevke) belki de dünya metaının tamamına işaret ediyor. Rasulümüz (s.a.v.) buna dikkatlerimizi çekiyor:

Abdullah b. Amr'dan: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: 'Dün*ya metaıdır. Dünya metaının hayırlısı da saliha kadındır."[1014]

Allah Rasulullah'a, dünya metaından olan kadını sevimli kıldı.

Enes (r.a.)'dan: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: 'Bana dün*yadan kadınlar ve güzel sevdirildi..."[1015]

Şeddad b. Evs'den: "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: 'Allah her şeyde güzelliği yazmıştır."[1016]

Burada İslam'ın bir sünnetine ve insanın bir zaruretine dikkat çekmek istiyorum. Bununla da bütün mubahları ele almada itidalli olmayı kasdediyorum. Allahu Teala şöyle buyuruyor: "Yiyiniz, içiniz, israf etmeyiniz. Al*lah israf edenleri sevmez." Hatta ibadetleri eda etmede itidalli olma. Rasu*lullah, Abdullah b. Amr'a şöyle demişti: "Senin gündüz oruç tuttuğun, gece namaz kıldığın haber verilmedi mi? Böyle yapma... Oruç tut, iftar et, gece namaz kıl, uyu..."[1017]

Üçüncü olarak: 'Sevgi' duygusuyla cinsel zevk çeşitleri arasındaki tekamül ve etkileşim:

Evlilikte sevgi bütünden bir parçadır. Evliliğin anlamı karşılıklı sevgi ise "Aranıza sevgi ve şefkat koydu", sevgiyi vefa, iyi dostluk, tam hayati beraberlik ve hayat çiçeğinin oluşumunda canlı uzantı takip eder. Bütün bu değerli anlamların hepsini üstün Kur'ani bir ifade olan "huzur bulma" içeriyor. Cinsel zevk -evliliğin semerelerinden biri olup- bu anlamların hep*sini kapsıyor... Ama evliliğin dışında olan bir anlık ya da birkaç anlık cinsel zevk sevgiden ve hayattan kopuktur. Tamamen şehvet olup din ve ahlâkların farklı olmasının yanı sıra, dil ve çehreleri farklı da olsa, aralarından herhangi bir tanışma olmasa da herhangi bir dişi ve erkek arasında yapılabilir.[1018]

Hakikaten evlilik ilişkisi mutluluktur. Ancak mutluluğuyla birlikte şerefli, güçlü ve yiğit insanlara yakışan bir sorumluluktur. Evet, bazen cinsel ilişki çeşitlerine az önem vermekle birlikte sevgi parlayabilir, bazen de durgun bir sevgiyle birlikte cinsel ilişki çeşitlerine önem verme artabilir. Fakat bu, asıl olanın dışında bir şeydir. Genelikle, bilinçli, olgun cinsel iliş*kiyle sevgi bağları güçlenir. Eşlerin cinsel ilişkiye teşvik aralarındaki sevgi kulpları arttırır. İmam İbn Kayyım diyor ki: "Sevilen kadının ciması, fazla meni boşalmasından dolayı bedeni zayıflatır, sevilmeyen kadının ciması az meni boşalmasından dolayı bedeni güçlendirir." [1019]

WeBCaNaVaRi'na Üye Olmadan Link'leri ve Kod'ları Göremezsiniz.
Link'leri Görebilmek İçin. Üye Ol. veya Giriş Yap.
Üyelerimizden Destek Bekliyoruz.
WeBCaNaVaRi Botu

Bu Site Mükemmel :)

*****

Çevrimİçi Çevrimİçi

Mesajlar: 222 194


View Profile
Re: Eşler Arası Cinsel Yararlanma
« Posted on: Nisan 25, 2024, 12:37:11 ÖS »

 
      Üye Olunuz.!
Merhaba Ziyaretçi. Öncelikle Sitemize Hoş Geldiniz. Ben WeBCaNaVaRi Botu Olarak, Siteden Daha Fazla Yararlanmanız İçin Üye Olmanızı ŞİDDETLE Öneririm. Unutmayın ki; Üyelik Ücretsizdir. :)

Giriş Yap.  Kayıt Ol.
Anahtar Kelimeler: Eşler Arası Cinsel Yararlanma e-book, Eşler Arası Cinsel Yararlanma programı, Eşler Arası Cinsel Yararlanma oyunları, Eşler Arası Cinsel Yararlanma e-kitap, Eşler Arası Cinsel Yararlanma download, Eşler Arası Cinsel Yararlanma hikayeleri, Eşler Arası Cinsel Yararlanma resimleri, Eşler Arası Cinsel Yararlanma haberleri, Eşler Arası Cinsel Yararlanma yükle, Eşler Arası Cinsel Yararlanma videosu, Eşler Arası Cinsel Yararlanma şarkı sözleri, Eşler Arası Cinsel Yararlanma msn, Eşler Arası Cinsel Yararlanma hileleri, Eşler Arası Cinsel Yararlanma scripti, Eşler Arası Cinsel Yararlanma filmi, Eşler Arası Cinsel Yararlanma ödevleri, Eşler Arası Cinsel Yararlanma yemek tarifleri, Eşler Arası Cinsel Yararlanma driverları, Eşler Arası Cinsel Yararlanma smf, Eşler Arası Cinsel Yararlanma gsm
Sayfa 1
Yukarı Çık :)
Gitmek istediğiniz yer:  


Benzer Konular
Konu Başlığı Başlatan Yanıtlar Görüntü Son Mesaj
Dilin Önemi Ve Şiirde Türkçeden Yararlanma Yöntemi
Edebiyat
*GeLinCiKk 0 1057 Son Mesaj Temmuz 24, 2008, 04:37:52 ÖS
Gönderen : *GeLinCiKk
Devlet Memuru Engellilerin Yurt Dışında Tedavi Imkanından Yararlanma Hakları
Engelliler Forumu
-o_o-GökhaNur-o_o- 0 802 Son Mesaj Mart 07, 2012, 02:50:49 ÖS
Gönderen : -o_o-GökhaNur-o_o-
Görme Kalıntısından Yararlanma
Engelliler Forumu
-o_o-GökhaNur-o_o- 0 3193 Son Mesaj Nisan 03, 2012, 01:35:53 ÖÖ
Gönderen : -o_o-GökhaNur-o_o-
Eşler Arası Sevgi Bağımlılığı
Evlilik ve Aile
Asortik Hatun 0 795 Son Mesaj Nisan 21, 2013, 08:29:11 ÖS
Gönderen : Asortik Hatun
Aile Ve Eşler Arası Sorunlar Üzerine Birkaç Söz
Evlilik ve Aile
Asortik Hatun 0 693 Son Mesaj Nisan 21, 2013, 08:32:12 ÖS
Gönderen : Asortik Hatun


Theme: WeBCaNaVaRi 2011 Copyright 2011 Simple Machines SiteMap | Arsiv | Wap | imode | Konular