Arşiv Anasayfa AÖF 4. Sınıf Ders Notları
Sayfalar: 1
Küresel Pazarlama Kredili Sistem Bahar Dönemi Final Deneme Sınavı By: Asortik Hatun Date: August 20, 2013, 09:20:35 PM
HEPİNİZE BAŞARILAR.

1. Yerel pazarlamadan küresel pazarlamaya geçişte ihracat pazarlamasından sonraki aşama aşağıdakilerden hangisidir?

A) Yerel pazarlama
B) Uluslararası pazarlama
C) Küresel pazarlama
D) İthalat pazarlaması
E) Satış tutundurma

2. Levittʼe göre küresel pazarlamanın arkasındaki en önemli itici güç aşağıdakilerden hangisidir?

A) İletişim teknolojisi
B) Sosyo-ekonomik dinamikler
C) Pazarlama ilkeleri
D) Satış hacmi
E) Ölçek ekonomisi

3. Pazarda neyin ne kadar üretileceği tüketici talebiyle belirleniyorsa bu hangi ekonomik sisteme aittir?

A) Pazar ekonomileri
B) Yönetilen ekonomi
C) Kumanda ekonomi
D) Sosyalist ekonomi
E) Karma ekonomi

4. Uluslararası ticaret açısından önem arz eden hesap türü aşağıdakilerden hangisidir?

A) Sermaye hesabı
B) Resmi rezerv
C) Cari hesap
D) Döviz kurları
E) Satın alma gücü paritesi

5. Bir ülkenin diğer bir ülkeden ithalat yapmayı yasaklaması aşağıdakilerden hangisi ile açıklanabilir?

A) Tarifeler
B) Boykot
C) Ambargo
D) Kota
E) Tarife dışı engeller

6. Kültürün diğer kişilere formal veya informal yollarla aktarılması kültürün hangi özelliği ile açıklanabilir?

A) Kültür paylaşılabilir.
B) Kültür öğrenilir.
C) Kültür kuşaktan kuşağa geçer.
D) Kültür dinamiktir.
E) Kültür adapte edilebilir.

7. Fonların ülkeler arasındaki akışını engelleyen politik risk unsuru aşağıdakilerden hangisidir?

A) Vergi kontrolleri
B) Döviz kurları
C) Faaliyet riski
D) Transfer riski
E) Mülkiyet riski

8. İthalat kısıtlamasının en ileri seviyesi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Boykot
B) Ambargo
C) Pazar kontrolleri
D) Vergi kontrolleri
E) Tarifeler

9. Türkiyeʼdeki işletmelerin tamamı düşünüldüğünde uluslararası pazarlara giriş yöntemlerinden en yaygın olarak tercih edileni aşağıdakilerden hangisidir?

A) Joint Venture (ortak girişim)
B) Lisans
C) İhracat
D) İthalat
E) Franchising

10. Aşağıdakilerden hangisi Franchise öeren Franchise alanlara iş yardımı başlığı altında sunduğu hizmetlerden biri değildir?

A) Hedef pazar analizi
B) Satış tahminleri analizi
C) Yeni ürün geliştirme
D) Ürün iyileştirme
E) Yönetim sözleşmeleri

11. Aşağıdakilerden hangisi ürün yaşam eğrisi aşamalarından biri değildir?

A) Ar-ge araştırmaları
B) Giriş
C) Gelişme
D) Olgunluk
E) Gerileme

12. Ürün dizisi kararlarında değişiklik yaratacak faktör aşağıdakilerden hangisidir?

A) Ar-ge araştırmalarında doğru karar vermek
B) Standartlaştırmaya önem vermek
C) Müşteri tarafından ürün kullanımı
D) Uyumlaştırmaya önem vermek
E) Tüketici tercihine göre üretim yapmak

13. İşletmenin belli bir ürün için benzerlerine göre bir pazar rolü tanımlama süreci nasıl adlandırılır?

A) Uyumlaştırma
B) Farklılaştırma
C) Tutundurma uyarlama
D) Ürün konumlandırma
E) Standartlaştırma stratejisi

14. Gelir yaratan tek pazarlama karması bileşeni aşağıdakilerden hangisidir?

A) Fiyat
B) Ürün
C) Tutundurma
D) Dağıtım
E) Pazarlama

15. Ülke pazarının yerel koşullarındaki farklılıklara bağlı olarak fiyatın belirlendiği strnateji türü aşağıdakilerden hangisidir?

A) Fiyatlama üzerindeki kontrol
B) Rekabetçi konum
C) Standartlaştırılmış fiyatlama stratejisi
D) Farklılaştırılmış fiyatlama stratejisi
E) Maliyete dayalı fiyatlama stratejisi

16. Fiyata duyarlı olmayan, dolayısıyla elde ettiği değer için yüksek fiyat ödemeye razı bir pazar bölümü için söz konusu fiyatlama stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Maliyete dayalı fiyatlama
B) Pazarın kaymağını almaya yönelik fiyatlama
C) Marjinal maliyete dayalı fiyatlama
D) Tedbir amaçlı fiyatlama
E) Transfer fiyatlaması

17. Aşağıdakilerden hangisi dış pazarlardaki aracıları stoklarını sınırlı tutmaya zorlayan sebeplerden biri değildir?

A) Sermaye eksikliği
B) Yüksek maliyetli krediler
C) Enflasyon
D) Enflasyon nedeniyle yaşanan kayıplar
E) Dağıtım güçlüğü

18. Bir dağıtım kanalı oluşturmanın gerektirdiği finansal yatırımın bedeli hangi şık ile açıklanabilir?

A) Devamlılık
B) Sermaye gerekliliği
C) İşletme hedefleri
D) Finansal rekabet
E) Tutundurma stratejisi

19. Aşağıdakilerden hangisi yerel pazardaki aracılardan biri değildir?

A) Üretici işletmenin kendi perakende mağazası
B) Küresel perakendeciler
C) Bayiler
D) İhracat şirketleri
E) Ticaret şirketleri

20. İşletmelerin pazarlama iletişimi amaçları doğrultusunda sportif, kültürel, çevreye yönelik, eğitsel ve toplumsal faaliyetlerin, kuruluşların ve kişilerin desteklemesini içeren kavram aşağıdakilerden hangisidir?

A) Halkla ilişkiler
B) Ticari fuarlar
C) Sponsorluk
D) Medya faaliyetleri
E) Küresel pazarlama




CEVAP ANAHTARI



1 B
2 A
3 A
4 C
5 B
6 C
7 D
8 B
9 C
10 E
11 A
12 C
13 D
14 A
15 D
16 B
17 E
18 B
19 C
20 C
Ynt: Küresel Pazarlama Kredili Sistem Bahar Dönemi Final Deneme Sınavı By: Pelinizm Date: August 21, 2013, 03:14:55 PM
teşekkürler
Ynt: Küresel Pazarlama Kredili Sistem Bahar Dönemi Final Deneme Sınavı By: serap24 Date: August 23, 2013, 09:10:13 PM
teşekkürler

SiteMap - İmode - Wap2