Iş Seçerken Değerlerin Önemi By: Asortik Hatun Date: July 21, 2013, 05:14:59 PM Kişisel değerleriniz, hayata bakışınızı, olaylara ve kişilere yaklaşım tarzınızı, ya da basitçe kendinizle ne yapmak istediğinizi belirler. Çoğumuz oturup uzun uzun benim kişisel değerlerim nedir diye düşünmeyiz, bunlar yol boyunca kendiliğinden oluşur. Ailemiz, beraber olduğumuz insanlar, (sosyal ve kültürel çevremiz), okuduğumuz kitaplar, kişiliğimiz hep birlikte değerler sistemimizi etkiler. Hayatınız şu an olduğu şekliyle yaşama sebebiniz aslında değerleriniz. Farklı değerleriniz olsaydı aynen bu hayatı yaşıyor olmayacaktınız. Baba filmindeki Bay Carleone’nin kişisel değerleri dürüstlük ve insana saygı olsaydı muhtemelen mafya lideri olamazdı. Belli ki onun değerleri para ve güç. Ailemizi ya da gideceğimiz ilk okulu seçemiyoruz ama, büyük olasılıkla liseden sonra seçimlerimizi değerler sistemimiz etkiliyor. Nasıl bir meslek seçeceğiz, nerede yaşayacağız, toplumla, insanlıkla neleri paylaşacağız, vb. Kariyerinizi planlarken gelin şimdi bir değer analizi yapın. Aşağıdaki listeden sizin için en önemli olan 10 değeri seçin ve bunları iş hayatınızla nasıl birleştireceğinizi planlayın.
1. Kişisel Gelişim: Potansiyelimi geliştirmek ve yeteneklerimi kullanmak 2. Başarı: Başarıyı hissetmek 3. Bilgi: Bilgimi geliştirmek ve kullanmak 4. Statü: Önemli bir pozisyonda bulunmak 5. Değişiklik ve Çeşitlilik: Değişik görevleri içeren iş sorumlulukları almak 6. Fiziksel Aktivite: Fiziksel efor ve dayanıklılık gerektiren işler yapmak 7. Bağımsızlık: Kendi iş programımı kontrol edebilmek 8. Liderlik: Hedeflere ulaşmak için başkalarını yönlendirmek ve motive etmek 9. Yaratıcı İfade: Hayal gücümü ve yaratıcılığımı işimde ifade edebilmek, yeni şeyler bulmak 10. Zoru Başarma: Zihnen zorlayan işler yapmak 11. Para: İşimde ciddi maddi kazançlar sağlayabilmek 12. Güvence: İşten çıkarılma korkusu yaşamadan çalışabilmek 13. Yöneticilik: Başkalarının çalışmalarını yöneterek başarılı olmak 14. Başkalarıyla Çalışma: Bir grubun/ takımın bir parçası olmak 15. Güç: İşteki kaynakları kontrol edebilmek 16. Dürüstlük: Etik ve dürüst çalışmak 17. Denge: İş ve özel hayatı dengelemek 18. Dostluk: İş arkadaşları ile sosyal/ kişisel arkadaşlıklar geliştirmek 19. Kariyer Gelişimi: Organizasyonda terfi olanaklarının olması 20. Detay İşler: Detaylara dikkat ve hassasiyet gerektiren görevler yapmak 21. Hızlı Çalışma: Baskı ve zaman sınırlaması altında çalışmak 22. Başkalarına Yardım: Topluma ve başkalarına yardım etmek 23. Lokasyon: Uygun bir coğrafik bölgede yaşamak 24. Takdir: Yapılan işler için takdir görmek 25. Heyecan: Dramatik olayların çok olduğu ortamlarda çalışmak 26. Ahlaki ve Ruhsal Tatmin: İşin ahlaki ve ruhsal yapıya uygun olması 27. Sağlık: Fiziksel ve zihinsel olarak sağlıklı olmak 28. Pozitif Ortam: Destekleyici, keyifli, ahenkli bir ortamda çalışmak 29. Verimli Organizasyon: İyi yönetilen, zamanın verimli kullanıldığı bir şirkette çalışmak 30. Girişimcilik/ Girişimci Yöneticilik: Bir vizyonun peşinden gitmek, fırsatları kovalamak 31. Katkı: Başkalarının ya da toplum üzerinde uzun dönemli bir etki yaratmak