Takım Ve Grup Çalışmaları Arasındaki Farklılıklar Yazan: Asortik Hatun Zaman: July 29, 2013, 02:02:14 PM - GRUP EN AZ İKİ KİŞİDEN OLUŞAN DÜZENLİ BİR ETKİLEŞİM KURAN VE ORTAK AMACI PAYLAŞAN İNSANLARDAN OLUŞAN BİRLEŞMELER. BAŞARILI TAKIMLARA DÖNÜŞEBİLİR. - İŞ GRUPLARI; mevcut bilgiyi paylaşmak ve belirli kararlar almak amcıyla etkileşimde bulunan, üyelerinin ili alanlarındaki sorumluluklarını başarılı bir şekilde yürütmeliren yardımcı olan gruplardır - TAKIM ; nispeten süreli iş grupları olup, her düzeyde üyelerine ortak bir amaç , bağlılık sağlamak , örgütün içinde fonksiyonel bir bütün oluşturmak amacıyla oluşturulan birleşmelerdir.
İŞ GRUPLARI İLE İŞ KATIMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI 1- İŞ GRUBUNUN AMACI BİLGİNİN PAYLAŞIMI İŞ TAKIMLARNIN İSE KOLLEKTİF PERFORMANS GÖSTERMEKTİR 2- İŞ GRUPLARINDA SİNERJİ NEGATİF VEYA NÖTR İŞ TAKIMLARINDA POZİTİFTİR . 3- İŞ GRUPLARINDA SORUMLULUK BİREYSEL İŞ TAKIMLARINDA SORUMLULUK BİREYSEL VE KARŞILIKLIDIR 4- İŞ GRUPLARINDA BECERİ TESADÜFİ VE ÇEŞİTLİ İŞ TAKIMLARINDA BECERİ TAMAMLAYCIDIR.
TAKIM ÇEŞİTLERİ 1- SORUN ÇÖZÜCÜ TAKIMLAR ( örn. Kalite çemberleri ) 2- OTONOM ÇALIŞMA TAKIMLARI ( KENDİNİ YÖNETEM TAKIMLAR ) ; bir ölçüde çalışmalarını planlayan program geliştirip bunları uygulayan ve programlara yönetici veya sorumlu atayabilen 10-15 kişiten oluşan takımlara denir. 3- KARŞILIKLI FONKSİYONEL TAKIMLAR ( ÇAPRAZ FONSİYONEL TAKIMLAR ) ; bir projeyi tamamlamak için farklı bölümlerden gelen, ancak aynı hiyararşi kademede olan insan lar
TAKIM OLUŞTURMA SÜRCECİ VE ÖNEMİ TAKIM OLUŞTURMA GRUBUN POREBLEM ÇÖZME YETENEĞİNİ GELİŞTİRME, ÜYELERİN ARALARINDA MEVCUT BİREİYLAR ARASI SÜRTÜŞMELERİNİ GİDERMEK VE ONLARA BELİRGİN AMAÇLAR DOĞRULTUNUSDTA BİRLEŞTİRMEKLE MÜMKÜTNÜDR. TAKIM OLUŞTURMADA EN ETKİL YOL HER ZAMAN YENİ ÜYELERDEN OLUŞAN YENİ TAKIMLAR KURMAKTIR. TAKIM ÇALIŞMALARINA KATILMA BECERİSİ OLUŞTURABİLMENİN ETKİLİ YOLLARI 1- TIKIM ÜYELERİ KATILMADIKLARI FİRİKLEREDE HOŞGÖRÜLÜ BAKMALIDIR. 2- DÜŞÜNCELER AÇIK VE KESİN OLARAK BELİRTİLMELİDİR 3- KARŞI TARAFI DİNLEMEYE ÖZEN GÖSTERİLMESİ 4- TARTIŞMALAR YAPACI ÇATIŞMALARA AÇIK OLACAK ŞEKİLDE ESNEK OLMALI ÜYELER BİRBİRLERİNİ DÜŞÜNCELERİN MANTIKSAL NEDENLERLE REDDETMELİ 5- TAŞTIŞMALAN ANLAŞILIR VE KABUL EDİLEBİLİR DECERCEDE RASYONEL VE GERÇEĞE DAYALI OLMALI 6- TAKIM ÜYELERİNİN DUYGULARI BENİMSENMELİ 7- SAMİMİYET VE DÜRÜSTLÜĞEÖNEM VERİLMELİ 8- ELEŞTİRİLER , OLUP BİTENİ ANLAMAK VE GEREKTİĞİNDE TARTIŞMANIN İÇERİĞİNİ VE KARAKTERİSTİĞİNİ DEĞİŞTİMKE İÇİN BİRER EGZERSİZ NİTELİĞİ TAŞIMALIDIR . AMERİKAN GENERAL ELEKTRİK ŞİRTENİ GELİŞTİRDİĞİ ON BASAMAKLI EĞİTİM MODELİ 1- EĞİTİMLE İLGİLİ GÜVEN SAĞLAMA 2- GENİŞ BİR DUYURUM 3- ORYANTOSYON SAĞLAMA 4- EĞİTİM SÜRECİNİE YATIRIM 5- GRUP AMAÇLARININ OLUŞTURULMASI 6- GRUP SÜREÇLERİ KOLAYLAŞTIRMA 7- GRUP İÇİ PROSÜDÜRLERİ BERİLMEME 8- GRUP İÇİNDE ÇEŞİTLİ SÜREÇLERİN OLUŞTURULMASI 9- EĞİTİCİLERİN ROL DEĞİŞİMİ 10- EĞİTMENLERİN GÖREVİNE SON VERME