0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte. Aşağı İn :)
Sayfa 1
Konu: Hammurabi Kanunları  (Okunma Sayısı: 884 Kere Okundu.)
« : Ocak 26, 2010, 01:36:03 ÖS »
Avatar Yok

.By.pisLick.*
*
Üye No : 28021
Nerden : Tekirdağ
Cinsiyet : Bay
Konu Sayısı : 1669
Mesaj Sayısı : 4 572
Karizma = 23665


Ne zaman ki ulu Anum( AN)
Anunnaki'lerin efendisi(lugal) gögün ve yerin efendisi Enlil
memleketin kaderini tayin eden
Ea'nin(enki) büyük oglu olan Marduk(AMAR.UTU) için bütün insanlik üzerine Enlil'ligi (hükümdarligi) onun için tayin etti (ve)
Igigi'ler içinden (arasindan) onu yüceltti.
Babil(ka.dingir.ra) sehrini üstün adiyla andi;
Onu cihanda üstün yapti. (orada) temelleri gök ve yer gibi saglam olan ebedi bir krallik sagladi.
O günde övülmüs (methedilmis) prens tanri korkusu olan ben Hammurabi'yi (ha-am-mu-ra-bi) memlekette adaleti tecelli ettirmem için
sikayet ve kötüyü yok etmem için kuvvetlinin zayifi yok etmemesi için
günes (samas=Utu) gibi kara baslarin (insanlarin) üzerinde yükselmem için
memleketi aydinlatmam için insanlarin bedenini hos etmek için
(onlarin refahi için) Anum ve Enlil adimi andilar.

Enlil'in çagirdigi çoban Hammurabi'yim ben.

Bolluk ve zenginlik yigan NIBRU.DUR.AN.KI * için her seyi mükemmel yapan Ekur'un* saygili koruyucusu muktedir kral
Eridu sehrini yerine döndüren
E-abzu kültünü pak eden dünyanin dört bucagini adimlayan (dolasan)
Babil'in adini büyüten efendisi Marduk'un gönlünü hos eden
E-sangila * için ömrü boyunca (onun) yaninda duran
Sin'in * yarattigi krallik tohumu
Ur sehrini gelistiren alçak gönüllü muti E.kis.nu.gal'e * bolluk getiren
hakim kral kuvvetli samas'in* itaatkari
Sippar'in temellerini saglamlastiran (kuran)
tanriça Aa'nin Gigunnu'larini(annunaki) yesille döseyen (örten)
gök makamina benzeyen E-babbar mabedinin mimari
Larsa'nin kurucusu (olan) kahraman
yardimcisi samas için E-babbar tapinagini yeniden yapan
Uruk'u canlandiran efendi halkina bolluk suyu temin eden
E-anna 'nin *basini yükselten
Anum ve Istar için zenginlik yigan memleketin koruyucusu
E.gal.mah * tapinaginin bollugunu arttiran krallarin ejderi
Zababa'nin * ikiz esi
Kis yerlesme yerini yeniden kuran
E.me.te.ur.sag * tapinagini nur ile çeviren
Istar"in büyük farzlarini artiran
Hursagkalamma * mabedini idare eden düsmani (mahveden) ag onu ona dostu Irra temin etmistir. onun arzusu Kuta'*nin (önemini) arttirmaktir.
Meslam* için herseyi genisleten vahsi boga düsmani süsen
Tutu 'nun* sevgilisi
Borsipa'yi* sevindiren (tanriyi) öven
Ezida'yi * hiç ihmal etmeyen
krallarin tanrisi hakim Dilbat'in *islenmis topragina kuvvetli tanri Uras * için arpa yigan
asanin ve tacin alameti olan bey
Mama'nin * ona arzusunu mükemmellestirdigi
Kis *sehrinin sinirini belirleyen
Nintu * için parlak ziyafetleri tekrarlayan akilli mükemmel
Lagas *ve Girsu* için otlak ve su içecek yer saglayan

Eninnu* (tapinagi) için büyük yiyecek kurbanlari temin eden düsmani yakalayan Telitum 'un * gözdesi Zabalam'in(Hallab)* orakel'larini tamamlayan
Istar'in kalbini sevindiren
Adad'in *dualarini bildigi yüksek prens
Bit-karkaradaki * kahraman Adad'in kalbini sakinlestiren
E.u.gal.gal'deki * alametleri koydurtan
Adab'a * hayat veren kral
E.mah * (tapinagini) yöneten Krallarin krali karsi konulamayan muharip Mas.kan.sabrim* nehrine hayat bahseden
Mes.lam'a* bereket akitan hakim yönetici hikmet'in kaynagina ulasan kimse
Malku halkini sikintidan koruyan
Ea * ve Dam.gal.nun.na * için onlarin yerlesme yerlerini bolluk içinde kuran kralligini büyüten (0) ebediyet için temiz kurbanlar tayin etti.

Krallarin birincisi Firat (vadisinin) yerlesme yerindekilerine boyun egdirten
yaraticisi tarin Dagan'in * kudreti ile Mera ve Tutul* halkini gözeten
övgüye deger prens
Tispak'in * yüzünü aydinlatan
Nin.azu'ya * temiz sofra kuran halkini sikintadan kurtaran Babil'in içinde temelleri(ni) emin bir sekilde saglamlastiran ahalinin çobani onun isleri Istar'in nazarinda iyidir. Akkad meydaninin ortasinda E.ul.mas'da ** Istar'i yerlestiren dogruyu belirten halki yönelten koruyucu iyi tanrisini Assur sehrine döndürten homurdananlari susturan Ninive ve E.mes.mes'te ** Istar'in adini yükselten kral büyük tanrilarin duacisi ve övücüsü
Sumu-la-il'in* soyundan
Sin-muballit'in kuvvetli varisi
Kralligin ebedi tohumu kuvvetli kral Babil'in günesi
Sumer ve Akkad memleketleri üzerine nur çikartan (yagdiran)
dört cihana boyun egdirten kral Istar'in sevgilisiyim ben. Marduk insanlari dogru idare etmek (ve) memleketin idaresini ele almakla beni görevlendirdigi zaman memleketin diline dogruluk ve adalet koydum (halki memnun ettim) halkin bedenini hos ettim.

Iste o zaman:

§ 1 -Eger bir adam bir adami cinayetle suçlar ve bunu ispat edemezse suçlayan kimse öldürülecektir .

§ 2 -Eger bir adam bir adami büyücülükle itham eder ve onu ispat edemezse üzerine büyücülük iftirasi atilan adam nehre gidecek (nehre dalacaktir). Eger nehir onu çekerse (zaptederse) iftira eden onun evini (mülkünü) alacak (sahiplenecektir). Eger o adami nehir temize ve selamete çikarirsa ona iftira eden adam öldürülecektir. Nehrin selamete çikardigi (adam) iftiracinin malina mülküne sahip olacaktir.

§ 3 -Eger bir adam bir davada yalanci sahitlige (yalanci sahit olarak) çikip söyledigi sözleri ispat edemezse ve eger bu dava can davasi ise (canla ilgili bir dava ise) o adam öldürülecektir.

§ 4 -Arpa veya gümüsün (paranin) konu oldugu bir sahitlige çikarsao davanin cezasini çekecektir .

§ 5 -Eger bir yargiç bir dava hükmetmis karar kesip bir belge düzenlemisse ve sonra kararini degistirirse o yargicin verdigi kararda degisiklik yaptigini tespit ederlerse ve bu davada sikayet varsa (verilen hükmün) on iki katini verecektir (ödeyecektir). Meclisteki yargiçlik kürsüsünden kaldirtilacak(atilacak)(oraya) dönmeyecek ve mahkemede yargiçlarin arasina oturtulmayacaktir.

§ 6 -Eger bir adam tanriya (mabede) veya saraya ait bir sey (bir esya) çalarsa o adam öldürülecektir .Ve çalinmis mali kabul eden öldürülecektir .

§ 7 -Eger bir adam ister gümüs ister altin ister erkek ister kadin köle ister **** ister koyun ister esek( veya herhangi bir seyi bir (hür) adamin oglunun veya kölesinin elinden sahitsiz veya senetsiz satin alir veya onu saklamak için alirsa o adam hirsizdir öldürülecektir.

§ 8 -Eger bir adam sigir koyun esek domuz veya bir gemi çalarsa ve bunlar tanriya veya saraya aitseler ( çaldiginin) otuz katini verecektir; muskenum'a aitse on katini ödeyecektir. Eger çalanin verecek hiç bir seyi yoksa öldürülecektir.

§ 9 -Eger esyasi kaybolan bir adam kaybolan esyasini bir adamin elinde yakalarsa kaybolan esya elinde yakalanan kimse ''bana bunu bir satici verdi sahitler önünde satin aldim derse esyasi çalinan adam ( da ) ''kayboldugunu bilen sahit getireyim derse satin alan ona satani ve önlerinde satin aldigi sahitleri getirirse yargiçlar sözlerini inceler; önlerinde satis olan sahitler ile çalindigini bilen sahitler bildiklerini tanri önünde söyleyeceklerdir. Satan hirsizdir öldürülecektir. Çalinmis esyanin sahibi ise çalinmis malini alacaktir. Satin alan satanin mal ve mülkünden verdigi gümüsü alacaktir.

§ 10 -Eger satin alan kimse ona vereni ve önünde satis yaptigi sahitleri getiremezse çalinmis esyanin sahibi ise kayboldugunu bilen sahitler getirirse satin alan hirsizdir öldürülecektir. Kaybolmus esyanin sahibi kaybolmus esyasini alacaktir.

§ 11 -Eger kaybolmus esyanin sahibi kaybolan (esyayi) bilen sahitler getirmezse o bir yalancidir iftira etmistir öldürülecektir.

§ 12 -Eger satan kimse kaderine gittiyse (öldüyse) satin alan satanin mal ve mülkünden o davanin kestigi hükmün bes katini iddia edip alacaktir .

§ 13 -Eger o adamin sahitleri yaninda degillerse yargiçlar ona alti ay kadar bir süre taniyacaklardir. Eger alti ay içinde sahitleri çikaramazsa o adam yalancidir. O davanin cezasini yüklenecektir.

§ 14 -Eger bir adam bir baska adamin küçük oglunu çalarsa öldürülecektir.

§ 15 -Eger bir adam sarayin hir erkek veya bir kadin kölesini yahut bir meskenum'un bir erkek veya bir kadin kölesini sehir kapisindan çikartirsa (kaçirtirsa) o adam öldürülecektir.

§ 16 -Eger bir adam saraya veya muskenum'a ait kaybolmus bir erkek veya kadin köleyi evinde saklarsa ve tellalin çagirisi üzerine onu (ortaya) çikartmazsa o evin sahibi öldürülecektir.

§ 17 -Eger bir adam kayip bir erkek veya kadin köleyi kirda (açikta) yakalayip onu sahibine getirerse kölenin sahibi ona iki sekel gümüs verecektir .

§ 18 -Eger o köle sahibini söylemezse onu (yakalayan) saraya götürecektir. Durumu arastirilacak ve sahibine onu geri vereceklerdir.

§ 19 -Eger o köleyi evinde alakorsa sonra köle elinde yakalanirsa o adam öldürülecektir .

§ 20 -Eger köle onu yakalayanin elinden kaçarsa o adam köle sahibine tanri yemini edecek ve serbest kalacaktir .

§ 21 -Eger bir adam bir ev delerse deligin önünde onu öldürecekler ve onu asacaklardir.

§ 22 -Eger bir adam hirsizlik yapar ve yakalanirsa o adam öldürülecektir.

§ 23 -Eger hirsiz yakalanmazsa mali çalinan adam nesi çalindiysa tanri önünde açiklayacak topraklarinda ve bölgelerinde hirsizlik olan sehir ve onun ileri gelenleri ne çalindiysa kendisine ödeyeceklerdir.

§ 24 -Eger bir can (konu) ise sehir ve ileri gelenleri onun (yakinlarina) bir MANA gümüs tartacaklardir.

§ 25 -Eger bir adamin evinde ates (yangin) üflenirse (çikarsa) atesi söndürmege gelen adam ev sahibinin esyasina göz kaldirirsa (göz korsa) ve ev sahibinin malini alirsa o adam o atese atilacaktir.

§ 26 -Eger kralin seferine gitmesi emredilen bir asker veya bir balikçi( emredilen sefere ) gitmezse ve bir bedel kiralayip yerine yollarsa o asker veya o balikçi öldürülecektir. Onun yerine.kiralanan (bedel) onun malini mülkünü yüklenecektir (alacaktir).

§ 27 -Eger kral hizmetinde iken bir asker veya bir balikçi esir alinirsaondan sonra tarla ve bahçesi diger birine verilir (bu kimse de) yükümlülügünü yerine getirirse fakat ( esir) döner ve sehrine ulasirsa tarlasini ve bahçesini ona geri verecekler timar-(sorumIulugunu)-ini bizzat yerine getirecektir.

§ 28 -Eger timar hizmetinde iken kaçirilan bir asker veya balikçinin oglu timar'i yürütebilecek kudrette ise tarla ve bahçe kendisine verilip babasinin timarinin sorumluluklarini yerine getirecektir.

§ 29 -Eger oglu küçükse ve babasinin timannin sorumlulugunu yüklenecek kudrette dcgilse bahçenin vc tarlanin 1 /3 ü annesine verilecek annesi onu büyütecektir .

§ 30 -Eger bir asker veya bir balikçi tarlasini ve bahçesini ve evini timar yüzünden terk edip uzaklasirsa ondan sonra bir baskasi tarlasinabahçesine ve evine el koyarsa (ve) üç yil timar sorumlulugunu yerine getirirse kendisi (asker veya balikçi) döner tarlasini bahçesini ve evini (geri) isterse ona verilmeyecektir .EI koyan ve timari yürüten kimse sorumlulugu yerine getirecektir .

§ 31 -Eger bir yil uzaklasip dönerse tarlasi bahçesi ve evi ona verilecektir. Kendisi timarinin sorumluluklarini yerine getirecektir.

§ 32 -Eger ister bir asker ister bir balikçi olsun kral seferinde (iken) esir edilmisse ve bir tüccar onu çözerse (kefaletini öderse) ve sehrine kavusturursa evinde çözme parasi (fidyesi) varsa kendisini bizzat çözen (tüccara olan borcunu verir). Sayet evinde çözecek (bir karsiligi) yoksa sehrinin tapinagi (tarafindan) çözülür. Eger sehrinin tapinaginin çözüm karsiligi yoksa onu saray çözecektir. Tarlasibahçesi ve evi çözüm karsiligi olarak verilmeyecektir .

§ 33 -Eger bir hattatum veya laputtum çürüge çikarilmis bir askeri (askere) alir veya kral seferine kiralik bir bedeli kabul edip (onu) sevkederse o hattatum veya laputtum öldürülecektir.

§ 34 -Eger bir hattatum veya bir laputtum bir askerin esyasini alirsa askere haksizlik ederse askeri kira ile baskasina verirse askeri (bir) davada kuvvetliye (büyük bir kimseye) birakirsa kralin ona hediyelerini (verdiklerini) ondan alirsa o hattatum veya laputtum öldürülecektir.

§ 35 -Eger bir adam bir askerin eIinden kralin ona verdigi sigirlari ve koyunlari satin alirsa gümüsten (eli) kalkar (parasini kaybeder).

§ 36 -Bir asker bir balikçi ve bir vergi yükümlüsünün tarlasi bahçesi veya evi gümüse (para karsiligi) verilmeyecektir (satilmayacaktir).

§ 37 -Eger bir adam bir askerin bir balikçinin veya bir vergi mükellefinin tarlasini bahçesini veya evini satm alirsa tableti (sözlesmesi) kirilacaktir. Gümüsten (ödedigi parayi) kaybedecektir. Tarla bahçeve ev sahibine dönecektir .

§ 38 -Bir asker bir balikçi veya bir vergi mükellefi timarinin (unsurlarini teskil eden) tarla bahçe ve evinden (bir kismmi) karisinin veya kizinin üzcrine yazamaz veya borcu için veremez.

§ 39 -Satin alma yoluyla sahip oldugu tarlasindan bahçesinden ve evinden karisina ve kizina yazacaktir (verebilecektir) ve borcuna (karsilik) verecektir (verebilecektir).

YALAN !  
WeBCaNaVaRi Botu

Bu Site Mükemmel :)

*****

Çevrimİçi Çevrimİçi

Mesajlar: 222 194


View Profile
Re: Hammurabi Kanunları
« Posted on: Nisan 19, 2024, 03:19:55 ÖÖ »

 
      Üye Olunuz.!
Merhaba Ziyaretçi. Öncelikle Sitemize Hoş Geldiniz. Ben WeBCaNaVaRi Botu Olarak, Siteden Daha Fazla Yararlanmanız İçin Üye Olmanızı ŞİDDETLE Öneririm. Unutmayın ki; Üyelik Ücretsizdir. :)

Giriş Yap.  Kayıt Ol.
Anahtar Kelimeler: Hammurabi Kanunları e-book, Hammurabi Kanunları programı, Hammurabi Kanunları oyunları, Hammurabi Kanunları e-kitap, Hammurabi Kanunları download, Hammurabi Kanunları hikayeleri, Hammurabi Kanunları resimleri, Hammurabi Kanunları haberleri, Hammurabi Kanunları yükle, Hammurabi Kanunları videosu, Hammurabi Kanunları şarkı sözleri, Hammurabi Kanunları msn, Hammurabi Kanunları hileleri, Hammurabi Kanunları scripti, Hammurabi Kanunları filmi, Hammurabi Kanunları ödevleri, Hammurabi Kanunları yemek tarifleri, Hammurabi Kanunları driverları, Hammurabi Kanunları smf, Hammurabi Kanunları gsm
Sayfa 1
Yukarı Çık :)
Gitmek istediğiniz yer:  



Theme: WeBCaNaVaRi 2011 Copyright 2011 Simple Machines SiteMap | Arsiv | Wap | imode | Konular