0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte. Aşağı İn :)
Sayfa 1
Konu: Autocad Vız2008  (Okunma Sayısı: 1010 Kere Okundu.)
« : Şubat 07, 2010, 04:21:46 ÖÖ »
Avatar Yok

By.TuRuT
*
Üye No : 773
Nerden : Rize
Cinsiyet : Bay
Konu Sayısı : 19239
Mesaj Sayısı : 48 228
Karizma = 65220



Autodesk VIZ, kavramsal tasarım ve tasarım görselleştirme sürecindeki iletişimi artırmak için geliştirilmiş en kapsamlı 3 boyutlu modelleme, kaplama, aydınlatma ve canlandırma yazılımıdır. 3ds max ve lightscape yazılımlarının ana teknolojileri üzerine geliştirilmiş olan Autodesk VIZ; mimarlar, planlamacılar, mekanik tasarımcılar ve diğer profesyonel tasarımcılara tüm projelerini benzersiz bir gerçeklikte görselleştirme olanağı sağlamaktadır. Başta AutoCAD olmak üzere tüm Autodesk tasarım yazılımları ile sağladığı canlı bağlantı sayesinde, tasarım verilerini kusursuzca paylaşabilen Autodesk VIZ, tasarım sürecinin her aşamasına özel bir değer katar. Bu sayede tasarım kararları, Autodesk VIZ'in kullanıcılarına 3 boyutlu ve etkileşimli bir ortam içerisinde sunduğu eşsiz araçlar ile gerçek zamanlı olarak değerlendirilir ve geliştirilir.

 
Yeni Özellikler
 

Autodesk VIZ, tasarım ve tasarım görselleştirme sürecindeki iletişimi artırmak için geliştirilmiş, kapsamlı, 3 boyutlu modelleme, kaplama, aydınlatma ve canlandırma yazılımıdır. Autodesk 3ds MAX yazılımı üzerine geliştirilmiş Autodesk VIZ, güçlü DWG formatı import/export yeteneği sayesinde Inventor, AutoCAD, AutoCAD Architecture ve Revit yazılımlarını kullanan tasarımcıların 3B görselleştirme ihtiyaçları için kullanılabilmektedir.

Yeni entegre mental ray 3.5 kaplayıcısı ile nefes kesen tasarım görsellerini çabucak hazırlanabilir.

Daha gerçekçi kaplamalara uğraşmadan hızlıca ulaşabilmeniz için önceden tanımlanmış mimari tasarım malzemeleri, kaplama ayarları ve yeni "Sun and Sky shaders"larını kullanabilirsiniz. Genel performans iyileştirmelerine ek olarak gelişmiş öğrenme araçları sayesinde çok daha kolay ve hızlı görsel içerik üretebilirsiniz.

Yeni sürüm Autodesk VIZ 2008 ile gelen yenilikleri beş grupta toplanabilir.
Veri Yönetimi ve İşbirliği

AutoCAD, AutoCAD Architecture ve Revit Architecture dosyaları desteklenir. VIZ 2008 şimdiye kadar kullandığınız en hızlı sürümdür. Tam optimize edilmiş DWG import sistemi ve "File Link" hafıza yönetimi karmaşık dosyalardaki verilerin alınmasında daha fazla hız ve optimizasyon sağlar.

 
Kaplama Gelişmeleri

Yeni mimari özellikleri barındıran kaplama teknolojisi ile VIZ 2008 güçlü mental ray 3.5 kaplama motorunu barındırır. Özellikle büyük yüzey sayılarına sahip, karmaşık nesneleri barındıran sahnelerde kaplama işlemlerinde performansın kayda değer şekilde arttığı görülecektir.

 
Performans Gelişmeleri

VIZ 2008 daha önceki sürümlerden çok daha hızlıdır. DirectX optimizasyonu sayesinde karmaşık sahnelerin ve nesnelerin üzerinde etkileşimli olarak çalışılması hızlandırılmıştır. DirectX performansın 3 katı hıza varan hidden-line gösterimler olanaklıdır.

 
Öğrenme Araçları

"Welcome" penceresi sizi doğru şekilde yönlendirir. Video eğitimleri sayesinde çalışmaya kolayca başlayabilirsiniz. Daha ileri video tanıtımları izlemek için yönlendirilirsiniz.

 
Diğer geliştirmeler ve yenilikler

Karmaşık sahnelerin ve yoğun verilerin yönetimi Autodesk® VIZ 2008 ile daha kolay yapılabilir. MaxScript, SDK ve 3DXI gibi konularda gelişmeler sağlanmıştır.
Veri Yönetimi ve İşbirliği Yenilikleri

 
DWG import ve File Link (dosyaların birbirlerine bağlanması) işlemlerindeki gelişmeler

AutoCAD 2008 ve Revit 2008 kullanıcıları tasarımlarını DWG formatı ile VIZ 2008 içine alabilirler. Bu format geometri bilgileri ile yanında malzeme, ışık, kaplama özellikleri ve kameralar vb. nesne ve verileride yazılımlar arasında değişimi ve kullanılmasını sağlar. Autodesk VIZ 2008 ile DWG import performansı, güvenilirliği ve kolay kullanım özellikleri geliştirilmiştir.

 
DWG Import - Hafıza Yönetimi Optimizasyonu

VIZ 2008 ile daha öncesine kıyasla karmaşık ve çok daha fazla nesne verisine sahip sahnelerin alınması işlemlerinde hafıza iyileştirmeleri ile daha hızlı bir şekilde gerçekleştirilebilir.

 
Select Similar (Benzer nitelikteki tüm nesnelerin seçimi)

VIZ 2008 ile gelen yeni "select similar" komutu sayesinde diğer yazılımlardan alınan sahneler içinde benzer özelliklere sahip nesneler kolayca seçilebilir. Nesne seçilip sağ tuş tıklandığında açılan menüden "Select similar" komutu ile benzer nitelikteki tüm nesneler seçilip üzerlerinde çalışma yapılabilir.


Diğer Geliştirmeler

Kamera ve görünümlerin import edilmesi

File Linking aracında kullanılan dizinin tekrar hedeflenmesi

Revit Architecture 2008 verilerinin import işlemlerinde nesne yüzeylerinin normallerinin değiştirilmesinde

Revit Architecture 2008 verilerinin malzeme bilgilerinin alınmasında

Revit Architecture 2008 verilerinin malzeme isimlerinin gösteriminde

Solid olarak ihraç edilen Revit Architecture 2008 verilerinin malzemelerin benzer nesneler üzerine yayılmasında

 
Diğer Autodesk yazılımları için destek

Autodesk Inventor 2008

Autodesk 3ds Max 9

Autodesk Combustion

FBX desteği - Autodesk® FBX® formatı sayesinde tasarımcıların kullandıkları 3B yazılımlar arası veri paylaşımı sağlanır. Nesne uyumluluğu malzeme ve aydınlatma bilgileri, canlandırma verileri VIZ 2008 ile Autodesk® Maya® yada Autodesk® MotionBuilder™ yazılımları arasında transfer edilebilir.

DWF Desteği - Autodesk VIZ 2008 sahneleri file menüsünden direk olarak DWF formatında saklanabilir.

Vault 6 - Autodesk® Vault 6 yada daha önceki sürümlerle saklanmış veriler görüntülenebilir.
Kaplama Gelişmeleri

 
mental ray 3.5 Upgrade

Mental Ray 3.5 ile çok güçlü kaplama özellikleri VIZ 2008' e eklenmiştir. mental ray 3.5, genel aydınlatma ve Subsurface Scattering shader'ları ile çalışılırken daha kolay bir kullanıcı ara yüzü ile çalışma olanağı sunar. VIZ radiosity modu ile mental ray dolaylı aydınlatma arası geçişler mümkündür.

 
Final Gather gelişmeleri

Final Gather özelliği için ön tanımlı değerler sayesinde çok daha kolay ve hızlı sonuçlara ulaşabilir.


Physical Sun and Sky

Yeni mental ray fiziksel güneş ve gökyüzü shaderları sayesinde atmosfer bulanıklığı güneş pozisyonu ve zamana göre çok daha gerçekçi görsellerin yaratılmasını sağlar.


Architectural and Design Shaders

VIZ 2008'e eklenen yeni shader'lar mimarlar ve diğer tasarımcılar için kolaylık ve hız kazandıracaktır. Ambient occlusion, kenarları yuvarlama etkisi, yansıtma ve kırınım etkilerindeki gelişmelerle gerçekci ve etkileyici sonuçlara ulaşılır.


·     Fiziksel temellere dayanan malzemeler ile genel aydınlanma hesaplaması sonuçları saklanır. Bu sayede fiziksel olarak daha doğru ve keskin sonuçlar alınır. İstenmeyen sönük yada aşırı ışık patlamalarının oluştuğu sahnelerin üretilmesi önlenmiş olur.

·     Kullanıcının tanımlayabildiği yansıtma özelliği sayesinde manuel olarak yansıtma değerleri tanımlanarak Frensel reflections ile sınırlı kalmadan sonuçlara ulaşılabilir.

·     Buzlu cam ve bulanık yansıtma etkileri: Şeffaf malzemelerdeki parlaklık etkisi düşürülerek daha bulanık yansıtma ve kırınım etkileri yaratılabilir.

·     GI için kullanacağınız Ambient occlusion artık Architectural ve Design Shader'ları içinde kullanılabilir. Bu uygulama ile aydınlanma efekti etkisini artırır ve yüzen nesne etkilerini azaltır.

·     Yumuşak kenarlara yada eğrisel görünümdeki yüzey birleşimleri etkileri simüle edilebilir. Yumuşak kenarlara sahip metal nesneler, Kalıptan çıkarılmış plastik nesneler, kalıpla üretilen metal nesneler, cam paneller, ahşap paneller gerçek hayatta imal edildikleri halleri gibi daha doğal görünürler.

·     Bump türündeki haritalamalar sadece nesnenin parlak yüzeylerinde oluşturulabilir. Kalın verniklenmiş nesnelerin tüm geometrisi üzerine değil sadece cilalı bölgelerinde kabartma etkileri uygulanabilir.

·     Final gathering ile endirekt ışık alan alanlardaki kabartma etkisi sağlanabilir.

·     Yansıtma kırınım etkilerinin hesaplanmasında geleneksel yöntemlere göre yaklaşık 10 kat hız kazandırır.

·     Final Gathering kalitesi artırılmıştır. Daha hassas FG hesaplaması daha hızlı şekilde sağlanır.

·     Genel optimizasyonlar ile daha hızlı kaplamalar yapılabilir.

 
Car Paint Shaders

Yeni eklenen Car Paint Shaders (metalik otomobil boyası) malzemeleri ile gerçekçi metalik efektler yaratılabilir Kullanıcılar bu malzemeleri giydirme cepheler ve paslanmaz çelik krom nesnelerin simülasyonlarında da kullanabilirler.


Photon Map Compression

Foton haritalama bigilerinin sıkıştırılması sayesinde sahnedeki milyonlarca foton hafıza yetersizlikleri ile ilgili hatalar vermeden kullanılabilir. Gün ışığı ile ilgili enerji simülasyonları ve hesaplamaların yapılmasında daha hızlı sonuçlara ulaşılır.

 
Re-Factor Translation System for High Poly-Count Scenes

Daha geniş poligon sayısına sahip sahnelerdeki veriler daha efektif ayrıştırılır. (20 milyon poligondan fazla) Bu geliştirme sayesinde mental ray çevrim zamanı önemli ölçüde düşer. VIZ 2008'de mental ray kullanılarak kaplaması yapılan bir sahnede daha hızlı sonuca ulaşılacağı anlaşılır.

 
Command Line Split & Stitch

Komut satırından tek bir kare resmin kaplanmasında çoklu CPU'ya dağıtım yapılarak kaplama parçalara bölünür. İşlem tamamlanınca tüm resimler birleştirilerek tek resim haline getirilir.

 
Backburner gelişmeleri

32-bit Backburner kullanılan render farm'larda, ağ üzerindeki kaplama ayarlamaları Autodesk VIZ yazılımı içerisinden yapılabilir.
Performance Enhancements
Autodesk® VIZ 2008 yazılımı daha önceki sürümler ile karşılaştırıldığında daha performanslı ve hızlıdır. DirectX optimizasyonları ile daha yoğun poligon sayısına sahip sahnelerde daha rahat çalışılır. Dosyaların I/O girdi ve çıktı işlemlerinde geliştirmeler yapılmıştır. 2B ve 3B nesnelerle kullanıcı ara yüzünde çalışırken daha verimli olunabilir. Xref özelliğinde de gelişmeler sağlanmıştır.

 
Vertex'lerin yumuşak seçim işlemlerinde yapılan iyileştirmeler

3B nesnelerin Mesh Editing işlemlerindeki vertex soft selection modunda kayda değer şekilde hızlanma sağlanmıştır.

 
Meshler üzerindeki Düzenleme işlerinde Optimizasyon

Yoğun yüzey sayısından oluşan Editable Meshes yada Poly nesneler ile çalışırken interaktif olarak daha hızlı çalışabilirsiniz.

 
Vertex and Edge Display Optimization

DirectX optimizasyonları ile edge yada vertex seviyesinde gölgelendirilmiş modda daha hızlı ve akıcı çalışmak mümkündür.

 
Bounding Box and Spline Display Optimizations

DirectX kullanıldığında import edilen DWG dosyalarındaki spline nesnelerin ve Bounding Box gösterimleri daha hızlıdır.

 
Hidden-Line gösterim modu hızı

Yeni hidden-line gösterim modunda DirectX iyileştirmeleri ile etkileşimli olarak 2 ile 3 kat daha hızlı çalışılabilir.

 
Canlandırma Gelişmeleri - General Animation Enhancement - Track View Filter Selected

Track View'de sadece seçilmiş iz üzerinde daha hızlı çalışılır.

 
Çalışma ekranında sahne istatistikleri

Çalışma ekranında sahne yada nesnelerle ilgili poligon sayısı toplam nesne vb. birçok bilgiyi görüntüleyebilirsiniz.



Entegre Tutorial'lar

Yazılım ile ilgili oldukça kapsamlı ve farklı konularda hazırlanmış "Tutorials" bölümündeki adım adım ilerleyen dersleri izleyebilir, ek olarak Revit Architecture 2008 ve AutoCAD entegrasyonunu öğrenebilirsiniz.

Rapidshare

WeBCaNaVaRi'na Üye Olmadan Link'leri ve Kod'ları Göremezsiniz.
Link'leri Görebilmek İçin. Üye Ol. veya Giriş Yap.
AutoCAD VIZ2008]AutoCAD VIZ2008 Part 1


WeBCaNaVaRi'na Üye Olmadan Link'leri ve Kod'ları Göremezsiniz.
Link'leri Görebilmek İçin. Üye Ol. veya Giriş Yap.
AutoCAD VIZ2008 Part 2


Hotfile

WeBCaNaVaRi'na Üye Olmadan Link'leri ve Kod'ları Göremezsiniz.
Link'leri Görebilmek İçin. Üye Ol. veya Giriş Yap.
AutoCAD VIZ2008 Part 1


WeBCaNaVaRi'na Üye Olmadan Link'leri ve Kod'ları Göremezsiniz.
Link'leri Görebilmek İçin. Üye Ol. veya Giriş Yap.
AutoCAD VIZ2008 Part 2

« Son Düzenleme: Şubat 07, 2010, 04:22:50 ÖÖ Gönderen : By.TuRuT »

İstek & Öneri ve Şikayetlerinizi: WeBCaNaVaRi'na Üye Olmadan Link'leri ve Kod'ları Göremezsiniz.
Link'leri Görebilmek İçin. Üye Ol. veya Giriş Yap.
Adresine İletebiliriniz.
WeBCaNaVaRi Botu

Bu Site Mükemmel :)

*****

Çevrimİçi Çevrimİçi

Mesajlar: 222 194


View Profile
Re: Autocad Vız2008
« Posted on: Nisan 23, 2024, 02:19:44 ÖS »

 
      Üye Olunuz.!
Merhaba Ziyaretçi. Öncelikle Sitemize Hoş Geldiniz. Ben WeBCaNaVaRi Botu Olarak, Siteden Daha Fazla Yararlanmanız İçin Üye Olmanızı ŞİDDETLE Öneririm. Unutmayın ki; Üyelik Ücretsizdir. :)

Giriş Yap.  Kayıt Ol.
Anahtar Kelimeler: Autocad Vız2008 e-book, Autocad Vız2008 programı, Autocad Vız2008 oyunları, Autocad Vız2008 e-kitap, Autocad Vız2008 download, Autocad Vız2008 hikayeleri, Autocad Vız2008 resimleri, Autocad Vız2008 haberleri, Autocad Vız2008 yükle, Autocad Vız2008 videosu, Autocad Vız2008 şarkı sözleri, Autocad Vız2008 msn, Autocad Vız2008 hileleri, Autocad Vız2008 scripti, Autocad Vız2008 filmi, Autocad Vız2008 ödevleri, Autocad Vız2008 yemek tarifleri, Autocad Vız2008 driverları, Autocad Vız2008 smf, Autocad Vız2008 gsm
Sayfa 1
Yukarı Çık :)
Gitmek istediğiniz yer:  



Theme: WeBCaNaVaRi 2011 Copyright 2011 Simple Machines SiteMap | Arsiv | Wap | imode | Konular