Arşiv Anasayfa Tüm Oyunlar
Sayfalar: 1
Age Of Empires Iii By: -_By.cark_- Date: July 28, 2008, 04:36:43 PM

Age of Empires III, 8 adet uygarlık sunuyor. Bunların hepsi henüz açıklanmıyor olsa da 3'ünün Fransa, İspanya ve İngiltere olduğu biliniyor. Bu ülkelerin gerçekteki gibi durumda olmalarına yapımcılar çok dikkat ediyor. Örneğin İngilizler ekonomik olarak oldukça gelişmişler ve köylüleri de çabuk çıkarabiliyorlar. Buna karşılık Fransızlar, yerli halk ile daha kolay birlik olabiliyor, ve aynı zamanda atlı birliğe dönüşebilen Coureur isminde özel bir köylü birliğine sahip. İspanyollar ise ulaşımdaki gelişmişliklerine istinaden Avrupa ile daha kolay iletişim kurabiliyor. Peki Avrupa ile iletişim kurmanın faydaları neler? "Homeland" olarak addedilen bu unsur da oyunda önemli yer tutuyor; evinizde, yani Avrupa'daki gelişmeler birebir olarak kolonilerinize yansıyacak AoE III'te. Teknoloji ağacının önemli bir parçası olan homeland'de, yaptığınız bütün gelişmeleri Amerika'da da yapabiliyorsunuz; yani kolonilerinizde liman yapma imkanınız yoksa bunu homeland'de geliştirip, kolonilerde yapabiliyorsunuz. Bu açıdan Age of Empires III, bize farklı bir yapı sunacak.

Keşif çağında barutun icat edilip mertliğin bozulmasından yola çıkarak yapımcılar, ülkelerin sahip olduğu birimleri kökten değiştirmiş. Eski taş-kağıt-makas mantığını kullanan oyunda, her silahı olan birim aynı güce sahip değil kesinlikle. Skirmisher birlikler uzaktan keskin nişancılık yaparken musketeer gibi piyade birlikler de hızlı bir şekilde savaşa girişecekler. Skirmisher birliğinin atış tutturma olasılığı hayli yüksek, ve uzaktan ateş ettiği için korunma potansiyeli de bir o kadar yüksek, fakat çok yavaş hareket ve ateş etmeleri onları yeri geldiğince dezavajtanlı kılıyor. Musketeer birliklerinin ise hızlı davranmaları avantajları, fakat onlar da çabuk ölüyor. Yani her birimin avantajı olduğu gibi birtakım dezavantajları da var ve bu yapı, taş-kağıt-makas mantığının başarıyla işlenmesine olanak tanıyor.

Tüm oyun boyunca silahla mücadele de etmeyeceğiz, orta çağ dolaylarında kılıç ve ok hepten rafa kalkmamıştı. Ama araştırmanın da büyük önemi var, zira kılıçlı bir birlik silahlıların yanına yaklaşamıyor. Age of Empires III'ün askeri alanda bir diğer farklı yönü de ağır silahlara farklı bakış açısıyla bakması. Age of Kings ve Mythology'de top ve bunun gibi ağır babalar, genelde sadece kuşatmalar ve bina yıkmak için kullanılırdı. Age of Empires III'te ise bu tarz silahlar, gerçek savaşlarda da kullanıldığı gibi ayarlanmaya çalışılmış. Örneğin mancınıklar artık sadece duvar yıkmaya değil, seller gibi üzerinize akan düşmanın ayağını yerden kesmek için de kullanılabiliyor. Aslına bakarsanız bu silahlar eskiden de bu yönüyle kullanılabiliyordu, ancak çok efektif sayılmazdı. AoE III'te ufak değişikliklerle bu tarz silahların kullanımı daha önem kazanmış.

Mancınıkların atışları da oyunun bir başka elden geçirilen özelliğini vurgulayacak; gerçekçi fizikler. Evet, strateji oyunlarında görmeye pek alışmadığımız fizikler yer alacak Age of Empires III'te. Büyük topların ahenkli vuruşuyla yer sallantısının yanı sıra çevredeki piyade askerler, savaşa bir süreliğine hava birliği olarak devam edecekler. Sağa ve sola savrulacak olan askerler suya düşerse boğulacaklar. Ragdoll fiziklerine sahip olan oyunda her birim, gerçekçi biçimde ortalığa savrulup düşecek. Ayrıca binaların yıkılma sahneleri de özenle hazırlanıyor, örneğin binanın çatısına denk gelen bir mancınık ateşi, çatının savrulmasına, düştüğü yerdeki askerlerin de ezilmesine sebep olacak. Kısacası çok gerçekçi bir savaş arenası bizleri bekliyor!


Gizli

Gizli


   
Gizli


   
Gizli

Gizli








SiteMap - İmode - Wap2