Arşiv Anasayfa Sure Meal'leri
Sayfalar: 1
On Sahih Hadisi Şerif 50 (491 - 500) By: imge34 Date: August 15, 2014, 05:33:02 PM
B i s m i l l â h i r r a h m a n i r r a h i m
Esselâmu aleykum…

Konu : On Sahih Hadisi Şerif 50 (491 - 500)


491- “ Melekler Âdem’e (a.s) dört tekbir getirdiler.” ( Faydul kadir hadis no 6214 )

(Bundan dolayı cenaze namazlarında dört tekbir getirilir.)

492- “Her işittiğini bahis konusu yaparak yayan kişinin günahı ona yeter.”(Faydul kadir hadis no 6236 )

493- “ Günahların affına nedendir; Uyku, soğuk ve sıcak demeden düzgün bir abdest almak, camiye kadar yürümek, namazdan sonra, sonraki namazı beklemek.” ( Faydul kadir hadis no 6260 )

494- “ Ümmetimin hepsi Cennete girecektir, girmek istemeyen hariç. Bana itaat eden girer. Bana isyan eden girmek istemeyendir.” ( Faydul kadir hadis no 6280 )

495- “ Müminin namaza doğru attığı her adım için, bir sevap yazılır, bir günah silinir.” ( Faydul kadir hadis no 6299 )

496- “ Her günahı Allah silebilir. Ancak müşrik olarak ölürse veya bilerek bir mümini öldürürse silmez.” ( Faydul kadir hadis no 6304 )

(Yukarıdaki 6304 nolu Peygamber s.a.v.’in sahih hadisi şerifinde buyurduğu gibi: Kişi dünyada iken Yüce Allah’ın buyruklarına karşı gelirse şirke girer ve ahirette kendisini büyük felâketin içinde bulur. Çünkü şirk buyruğu Arapça da şirket ortaklığından gelir. Yani yüce Allah’ın indirmiş olduğu buyruklara, hâşâ ortak olduğunu iddia etmiş olur. Kuran-ı Kerimde, Arapça asıllarındaki (Amma yüşrikun) Âyetlerinin asıl anlamı sen kimin isteğine, kuralına uyduysan senin Allah’ın o’dur, ben senin Allah’ın değilim manasına gelir. Yani Yüce Allah haram kılmasına rağmen bilinçli olarak hem içer, hem faiz yer, hem başını açar, hem namaz kılmaz, hem de giyinik çıplak veya daracık kıyafetleri ile dışarıda bedenini teşhir eder ve bu yaptıklarını da yanlış değil doğru olduğunu savunur ise cenabı Allah’a şirk koşmuş olur. Dolayısıyla istediği kadar elhamdülillâh Müslüman’ım demesi çölde serap görmekten başka bir şey değildir. Ancak sorumlu olduğu ibadetlerden bir bölümünü Allah’ına inanarak yapar bir bölümünü yapamaz fakat elinden geldiği kadar İslamiyet’i yaşamaya çalışır, “Allah tamamını da uygulamamı nasip etsin” diye duâ eder ve “İnşallah ileride fazlasını yaparım” der ve Allah’tan tövbe ve mağfiret dilerse Allah’ın affına mazhar olabilir. Hadisi şerifin devamında ise Allah’u Teâlâ bilerek bir mümini öldürenin günahını silmez buyruğu yer almaktadır. Bu konu çok önemlidir hiçbir neden haksız yere müminin canına kıymayı meşru gösteremez. Çünkü insan çok değerli bir mahlûktur, Yüce Allah kendi ruhundan üfleyerek insanoğlunu yaratmıştır. İnsan o kadar değerlidir ki Yüce Allah kâinattaki ve dünyadaki canlı veya cansız bütün mahlûkatı insana hizmet etmek için yaratmış, bir bölümünü onun tasarrufuna bırakmış, bir bölümünü de onun istifadesine sunmuş ve ona boyun eğdirmiştir. Ayeti kerimede: “O göklerde ve yerde ne varsa hepsini size boyun eğdirmiştir.” (Casiye sûresi 13. âyet) “Yeryüzünü size buyun eğdiren O,dur.”(Mülk sûresi 15. âyet) Eğer Yüce Allah’ın buyruğu ile yukarıdaki âyeti kerimelerde görüldüğü gibi söz konusu bütün bu varlıkların tamamı bize boyun eğdirilmiş olmasaydı, dünyadaki hiçbir yaratıktan istifade edip yararlanamazdık. Dolayısıyla insan oğlunun tasarrufuna ve istifadesine bırakılan bütün bu nimetlere karşılık Cenabı Hakka ne kadar şükretsek azdır. Âyeti kerimeler ve hadisi şerifler böylesi değere sahip bir insanın canına kıymanın cezasının ne olacağını bize şöyle buyurmaktadır. “Kim bir mümini bile bile öldürürse onun cezası içinde ebedi olarak kalmak üzere Cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, lanet yağdırmış ve kendisi için büyük azap hazırlamıştır.” (Nisa süresi 93. âyet) Diğer ayeti kerimeler: “İşte bu yüzden ki İsrail oğullarına (Yahudilere) şöyle yazmıştık. Kim bir cana karşılık olmaksızın (haksız yere) bir cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir canı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur.” (Mâide sûresi 32. âyet) 485 nolu hadisi şerif şöyle buyurmaktadır: “İki Müslüman birbirini öldürmek için dövüşürlerse ölende öldürende ateşe girer. Dediler ki: Ya Resul Allah bu öldürendir ya ölenin nesi var? Dedi ki: Çünkü oda diğerini öldürmek istiyordu.” )


497- “ Her kez raidir (koruyucudur) sahip olduğu her şeyden ve elinin altındakilerden sorumludur.” ( Faydul kadir hadis no 6307 )

498- “ Hangi içecek sarhoş ederse o haramdır.” ( Faydul kadir hadis no 6312)


499- “ Her şeyi Allah sudan yaratmıştır.” ( Faydul kadir hadis no 6321)

500- “ Her ölenin ameli (amel defteri) kapanır ancak Allah yolunda Allah’a bağlı cihat (Allah c.c. için her konuda mücadele eden) halinde iken ölenin ameli kıyamete kadar çoğalmaya devem eder. Ve bu ameller o kişiyi kabir fitnesinden (Sorgusundan dünyadaki imtihanından) korur.” ( Faydul kadir hadis no 6357)

Cenabı Allah Müminleri Kuran’ı Kerimden ve peygamberimiz s.a.v.’in yolundan ayırmasın. Hepimize Dünyanın ve ahiretin güzellikleri nasip etsin. Hepimizi Peygamberimiz s.a.v. e Cennette komşu eylesin.


SiteMap - İmode - Wap2