Arşiv Anasayfa Budizm
Sayfalar: 1
Budizm Pagan Bir Dindir By: mer_ve_g Date: April 20, 2008, 11:57:06 AM
Budizm pagan bir dindir, yani putperesttir. Bugün Budizmin farklı ekollere ayrıldığı ve Buda'ya tapınmanın sadece bazı ekollere has olduğu söylenir. Ancak, Buda'nın şaşmaz bir yol gösterici olarak kabul edilmesi bile -ki bu tüm Budist ekollere hakim bir yanılgıdır- bu dinin Buda'yı putlaştırdığını göstermektedir.


 

Tarihi kaynaklara göre Buda'nın ölümünden bir süre sonra Budist rahipler tarafından "Buda'yı kutsallaştırma" girişimleri başlatıldı. Her yere onun heykelleri yapıldı ve Nirvana'nın onun vücudunda şekillendiği yönünde çarpık bir inanç güç kazandı. Budist rahiplerin Buda'ya yönelik aşırı saygı anlayışları, bir süre sonra Buda'ya tapınma halini aldı. Budizmin güçlü olduğu ülkelerin dört bir yanı Buda'nın dev boyutlardaki heykelleriyle donatıldı. Günümüzde de Asya'dan Amerika'ya pek çok ülkede Buda heykelleriyle, üzerinde Buda'nın gözlerinin resmedildiği tapınaklara rastlamak mümkündür. Daha önce de belirtildiği gibi bu gözlerle insanlara, Buda'nın her yeri gördüğü ve insanı sürekli izlediği mesajı verilmekte, insanların hayatlarının her dakikasını Buda'yı düşünerek geçirmeleri fikri aşılanmaktadır. Binlerce yıl önce ölmüş olan bir insanın hala kendisine inananları gördüğünü, koruduğunu, yakarışlarını işittiğini düşünmenin ne denli dayanaksız bir inanç olduğu ise ortadadır. Budistlerin kavramaktan aciz oldukları asıl gerçek ise tüm insanlar gibi Buda'yı da yaratanın alemlerin Rabbi olan Allah olduğudur. Allah gizlinin gizlisini bilen, herşeyi sarıp kuşatandır.


Bazı tapınakların üstüne resmedilmiş gözler, Buda'nın sözde herşeyi gören gözlerini temsil etmektedir. Budizmin yaygın olarak kabul edildiği ülkelerde bu gibi tapınaklara, Buda heykellerine ve gözlerine çok sık rastlanır. Bu uygulama Budizmin Buda'yı nasıl bir put haline getirdiğini tüm açıklığıyla gözler önüne sermektedir.
 

Hak olan çağrı (dua, ibadet) yalnızca O'na (olan)dır. Onların Allah'tan başka çağırdıkları ise, onlara hiçbir şeyle cevab veremezler. (Onların durumu) yalnızca, ağzına gelsin diye, iki avucunu suya uzatan(ın boşuna beklemesi) gibidir. Oysa ona gelmez. İnkar edenlerin duası, sapıklık içinde olmaktan başkası değildir.
(Rad Suresi, 14)

... "Eğer şirk koşacak olursan, şüphesiz amellerin boşa çıkacak ve elbette sen, hüsrana uğrayanlardan olacaksın.
(Zümer Suresi, 65)
 

Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: resulbaba7553 Date: April 20, 2008, 01:11:52 PM
paylaşımın için saol
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: femox Date: April 23, 2008, 01:25:36 PM
tşkler pyllşım için.
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: XxX_ebrush_XxX Date: April 23, 2008, 01:26:02 PM
saoL.
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: zizilita Date: May 05, 2008, 11:17:24 PM
teşekkürler...
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: mesut1997 Date: May 10, 2008, 01:54:55 AM
qüzeL payLa$ım oLmu$ SaoL
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: blue_hyt Date: December 30, 2008, 04:51:20 AM
tşkrler paylaşım için
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: RiZeLi_MeHMeT Date: December 30, 2008, 08:37:02 AM
paylaşımın için saol
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: aruysal Date: July 14, 2010, 03:54:13 PM
Merhabalar,

Yazınızda ifade edilen olumsuzluklara aynen katılıyorum. Buda'nın heykelleri veya gözleriyle insanları takibi vs. hepsi olumsuzluklar bütünüdür. Ancak bu uygulama sonradan yapılan yanlışlardır ve herkesi veya her budisti bağlamaz. Tibet budizminin lideri olan Dalai Lama CNN'de bir programda kendisine sorulan soru üzerine "Budizmde tanrı yoktur. Budizm yaratılışa inanır." ifadesini kullanmıştı. Özünde tanrı olmayan bir sistemden tanrılar icat etmek olsa olsa İslamdaki (ayet olarak sayısını, yerini bilemiyorum) "..gördün mü o kişinin halini... kendi hevesinden kendine bir din edinmiş..." ifadesiyle açıklanabilirdi herhalde. Ancak budizmin aslında bu durum yine kendi sistemi gereği olamaz...
Çanakkale savaşları esnasında Atatürk cepheyi gezerken, İngilizler onu görünce Türk askerinin adeta bir kuvvet, bir zindelik kazanması nedeniyle derhal ateş açarlarmış, Atatürk'ün etrafındakiler hemen siperlere girerler, Atatürk ise aynen ayakta durmaya devam edermiş. Hatta kendisini etrafı "komutanım şu anda menzil dahilindeyiz, siz de sipere girin" demesine rağmen istifini bozmamış. Bu olay defalarca olmuş ve asker arasında "Gazi'ye kurşun işlemez." şeklinde bir söz edilir olmuş. (Bir keresinde, gelen kurşununu saatini parçaladığı biliniyor.) Bu olay nedeniyle, belki daha başka olayların da katkısı ile kendisinden "Gazi Hazretleri" olarak bahsedilmeye başlanmış. Bir kısım kişiler sahiden Atatürk'ü peygamber olarak gördükleri için kendisine böyle (Gazi Hz.) hitap etmişler. (Veya böyle iddiaların olduğunu ifade edelim.) Oysa Atatürk'ün peygamberlik gibi bir iddiası ya da hevesi yok... Buda için de bunca heykel ve yüceltmede Buda veya budizmi suçlamak sanırım hatalı olacaktır.
Bir örnek daha vermek isterim. Nirvana kavramını hep isteklerden kurtulmak ve hiçbirşey istememenin sonucu olarak gelen bir huzur olarak bilirdim. Dışarıda doktora yapmış bir büyüğüme konu açılıp da sorduğumda Nirvana'yı şöyle izah etmişti. Nirvana: kavramların (doğru oldukları için) yaşaması. Örneğin "iki kere iki dört eder". Bu şimdi de böyle, elli yıl önce de böyleydi, yüz yıl sonra da böyle olacak. İki kere iki her zaman dört edecek. Nirvana'yı isteklerden kurtulmak şeklinde bildiğimi söyleyince kendisinin verdiği karşılık "O, işin dini tarafı." oldu. Yani meseleyi hem din hem felsefe olarak anlamak mümkün. Burada sorunlar insanların anlama düzeyinden kaynaklanıyor olsa gerek diye düşünüyorum...

Saygılarımla,
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: Cinemascopic Date: April 16, 2014, 11:58:50 AM
Budizm benim bildiğim bir din değil, felsefedir. Hinduizm temelli bir felsefe. Tıpkı İslam temelli Mesnevi gibi.
Ynt: Budizm Pagan Bir Dindir By: alsira Date: May 14, 2014, 08:17:29 PM
bilgi için teşekkürler

SiteMap - İmode - Wap2