Arşiv Anasayfa Merak Edilen Konular
Sayfalar: 1
Hamilenin Emzirmesi Ve Cinsel Ilişkisi By: AkoXenSeM Date: January 27, 2010, 06:06:59 PM
hamileler emzirebilirmi - emziren kadın ve cinsel ilişki - dinimizde hamilelerin emzirmesi


Soru:
Selamlar. Bir kardeşimizin hanımı emzikli iken tekrar hamile kalmış. Hamileliğinin, emzirdiği çocuğa zararının olacağı söylentileri üzerine bana bu konu soruldu. Araştırdım ama aşağıdaki yazılar dışında bir hadis-i şerif veya açıklama bulamadım. Son bir kaç yıldır doktorlar hamile bayanın emzirmeye devam etmesinin sakıncası yok diyorlar. Bu konuyla ilgili pek çok ailenin muzdarip olduğunu fark ettim. Acaba dinimizin bu konudaki emir/tavsiyeleri nelerdir? Aşağıdakilerin hangisi ile amel etmek lazım. Selam ve dua ile...

1.Hz. Peygamber, emzikli bir kadının yeniden gebe kalmaması için onunla ilişkiyi ertelemek veya ilişkide kontrol uygulamak konusunda da ümmetini serbest bırakmıştır. Gîle, Gayl, Gıyal şeklinde geçen meselede, bugün tıp, memedeki çocuğun sütünün sonraki çocuk için zararlı olmadığını söylüyor.

2.Esma bint Yezid anlatıyor: Rasulüllah şöyle buyurdu: "Çocuklarınızı gizlice öldürmeyin. Canımı elinde tutan Allah'a yemin ederim ki, emziren kadının hamile kalması, süt emen çocuğa öyle bir zarar verir ki at sırtında koşturan ergin erkek olacak yaşa gelse bile yine onu tutar yere atar." (İbni Mace, 1, 648; Ebu Dâvud IV. 9)

Cevap:

"Ğiyle", emzikli kadınla cinsel ilişki, ya da emzikli kadının hamile kalmasıdır (Nihaye)
Sözünü ettiğiniz hadis şudur:

1."Çocuklarınızı gizlice öldürmeyin, vallahi ğiyle (hamile kadınla ilişki) süvariyi atından tepetaklak düşürür". (Ebu Davud. İbn Mace'de de bu anlamda bir hadis vardır).

Bu hadis zayıftır. Ebu Davud bundan sonra şu anlamdaki sahih hadisi şerifi verir:

2."Allah Rasulü buyurdular ki, ğileyi (hamile kadınla cinsel ilişkiyi) yasaklamayı düşündüm ama bana hatırlattılar ki, İranlılar ve Rumlar bunu yapıyorlar da çocuklarına bir zarar gelmiyor".

İbn Kayyim diyor ki, ğiyleyi zararsız gösteren hadisler (ikinci hadis) diğerinden (birinciden) sağlamadırlar. Kötü gösteren o (birinci) hadis var olmuş olsa dahi, önce yasaklandığı, sonra bunda zarar olmadığı anlaşılınca yasağın kaldırıldığı anlaşılır. (Avnül Mabud).

Sanırım bundan çıkan sonuç şudur:

Mesele dini olmaktan çok tıbbi bir meseledir. Hz. Peygamber, önceleri duyumlarına dayanarak bunun zararlı olduğunu söylemiş olabilir (ki, bu ihtimal zayıftır), sonra zararlı olmadığını öğrenince yasağı kaldırmıştır. Buna göre günün birinde tıp bunun zararlı olduğunu kesin olarak ortaya koyarsa yapılması yine sakıncalı olur.

Sonuç: Hamile kadın ile ilişki, ya da hamilenin çocuğunu emzirmesi şeran yasak değildir. Tıp zararlı derse buna itibar edilmedir.


SiteMap - İmode - Wap2